عمل تنگ کردن واژن چگونه است ؟ و انواع روش های تنگ کردن واژن

تاریخ انتشار مقاله:

11:45 قبل از ظهر

تاریخ امروز :

09/02/1403 17:53

عمل تنگ کردن واژن چیست و به چه افرادی توصیه می‌شود؟

زیبایی اندام تناسلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌هاست که حتی ممکن است بر روی اعتمادبه‌نفس آن‌ها تأثیر بگذارد. افتادگی، شلی و گشادشدن واژن از مواردی هستند که با افزایش سن دیده می‌شوند. این موارد اغلب باعث آزار و اذیت خانم‌ها می‌گردند. امروزه برای حل این مشکل روش‌های پزشکی متعددی به وجود آمده است که یکی از این روش‌ها، عمل تنگ کردن واژن است.

پیش‌ازاین جراحی تنگ کردن واژن اغلب برای مشکلات مربوط به سلامتی نظیر مشکلات در رابطه جنسی، عفونت‌ واژن و بی‌اختیاری ادرار انجام می‌شد؛ ولی امروزه برای حوزه‌ زیبایی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. بدین ترتیب به افرادی که با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌شود نگران نباشند؛ زیرا با استفاده از این عمل می‌توانند مشکل خود را درمان و اعتمادبه‌نفس خود را بازیابی کنند.

عمل تنگ کردن واژن چیست و به چه افرادی توصیه می‌شود؟

شل‌ شدن واژن به چه دلیلی رخ می‌دهد؟

گشادی واژن به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک، زایمان طبیعی، رابطه جنسی مکرر، ورزش سنگین و بیماری‌های مقاربتی ایجاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در این زمینه انجام زایمان به‌صورت طبیعی است. در زایمان طبیعی به علت فشار بسیار زیادی که به عضلات ناحیه تناسلی و لگن وارد می‌شود، این عضلات شل می‌شوند و این مشکل را پدید می‌آورند که با استفاده از عمل تنگ کردن واژن قابل‌درمان است.

اگر باردار هستید و این مورد برای شما مهم است، پیشنهاد می‌شود روش سزارین را انتخاب کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید. از دیگر مواردی که باعث شل‌ شدن واژن می‌شود می‌توان به چاقی و اضافه‌وزن، ورزش‌های بسیار سنگین و افزایش سن اشاره کرد. لازم به ذکر است که ژنتیک نیز در گشادشدن واژن نقش مؤثری دارد.

یائسگی یکی از رویدادهایی است که با افزایش سن در خانم‌ها رخ می‌دهد. در این حالت میزان هورمون استروژن کاهش می‌یابد و واژن خشک و بدون انعطاف می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است عضلات این ناحیه نیز شل شوند و لبه‌های واژن بزرگ شود. به‌علاوه ماهیچه‌های ناحیه تناسلی نیز با بالا رفتن سن ضعیف می‌شوند و بافت واژن کشسانی و فرم خود را از دست می‌دهد.

عمل تنگ کردن واژن به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

بااینکه امروزه علم پزشکی پیشرفت بسیار کرده است، ولی هنوز افرادی در مورد انجام جراحی واژن تردید دارند. لازم است بدانید که این جراحی علاوه بر زیبایی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود. برخی از مشکلات مربوط به اندام تناسلی که زندگی طبیعی افراد را مختل کرده است، به‌راحتی با انجام این عمل بهبود پیدا می‌کند.

 عمل تنگ کردن واژن برای افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکل هستند و افرادی که قصد انجام عمل‌های تغییر جنسیت را دارند قابل‌اجرا است. همچنین این عمل به افرادی که دارای ناهنجاری‌ها و مشکلات مادرزادی در ناحیه تناسلی هستند و یا افرادی که از ظاهر اندام تناسلی خود رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود.

لازم به ذکر است که این جراحی یک راه‌حل مؤثر برای افرادی است که به علت گشادی واژن دچار بی‌اختیاری در ادرار و عفونت مجاری ادراری و اندام تناسلی شده‌اند. این عمل برای خانم‌هایی که دچار مشکلات ناحیه واژن نظیر سرطان شده‌اند نیز پیشنهاد می‌شود.

مهم‌ترین مراقبت‌ها قبل و بعد از جراحی واژن

مهم‌ترین مراقبت‌ها قبل و بعد از جراحی واژن

با توجه‌ به اهمیت و حساسیت عمل تنگ کردن واژن، انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل به‌اندازه خود جراحی مهم و تأثیرگذار است. بنابراین اگر قصد دارید این عمل را انجام دهید، پیش از هر چیزی باید توسط پزشک زنان مورد معاینه قرار بگیرید. پزشک علاوه بر معاینه، برای شما آزمایش‌ها و تست‌های مختلف را تجویز می‌کند. یکی از این آزمایش‌ها حیاتی، تست پاپ‌اسمیر است که لازم است انجام شود.

در کنار این موارد، از شما در مورد سابقه بیماری و حساسیت دارویی سؤال می‌شود. اگر فرد در حال حاضر داروی خاصی مصرف می‌کند، پزشک باید حتماً از آن مطلع باشد تا در صورت لزوم آن را قطع کند. به‌علاوه انجام تست بارداری نیز ضروری است؛ زیرا درصورتی‌که فرد باردار باشد امکان انجام این عمل وجود ندارد. نکته مهم دیگری که فرد باید پیش از عمل تنگ کردن واژن به آن توجه کند، قطع مصرف مشروبات الکلی، سیگار و قلیان است.

برخی از نکات نیز باید بعد از جراحی تنگ کردن واژن رعایت شوند و در صورت بی‌توجهی به آن ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به فرد وارد شود. از مهم‌ترین نکات پرهیز از رابطه جنسی به مدت 6 الی 8 هفته است. به‌علاوه شما باید از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنید و از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

همچنین بهتر است لباس تمیز و خنک بپوشید، دستورات پزشک را رعایت کنید و داروهای خود را به‌موقع مصرف کنید. با رعایت و اجرای صحیح این نکات سرعت بهبودی شما پس از انجام جراحی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

انواع روش‌های عمل تنگ کردن واژن

قبل از هر چیزی باید در انتخاب پزشک متخصص نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا تجربه و مهارت جراح در این عمل از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه ‌به حساس بودن این جراحی، روش‌های متعددی برای آن پدید آمده است و در انتخاب روش درمان، پیش‌ از هر چیزی نظر پزشک و سپس هدف فرد از عمل مهم است.

1. واژینوپلاستی: رایج‌ترین عمل تنگ کردن واژن

در این روش جراحی، ابتدا بیمار را بیهوش می‌کنند و سپس با استفاده از چاقوی جراحی پوست اضافی داخل واژن که به دنبال شل و گشاد شدن واژن ایجاد شده است را بر می‌دارند. در مرحله بعدی از عمل تنگ کردن واژن، بافت زیرین و مخاط را به‌خوبی بخیه می‌زنند تا کانال واژن سفت شود. باوجودآنکه این روش بسیار پرطرف‌دار ‌است، اما با عوارضی چون درد، تورم، عفونت و خونریزی همراه است.

2. تزریق ژل: راحت‌ترین عمل تنگ کردن واژن

یکی از راه‌های درمان گشادشدن واژن، تزریق ژل برای پر شدن نواحی فرورفته و استحکام دیواره واژن است. این روش برخلاف دیگر روش‌های جراحی، به بیهوشی نیاز ندارد و فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. فرد پس از تزریق می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را دنبال کند؛ اما باید هر ۹ تا ۱۸ ماه به پزشک مراجعه کرده تا در صورت نیاز مجدداً ژل تزریق کند. مدت‌زمان بازگشت بیماری بسته به کیفیت و نوع ژل و مدت ماندگاری برای هر فرد تغییر می‌کند.

3. استفاده از نخ برای عمل تنگ کردن واژن

در این روش با استفاده از نخ جذبی، دیواره واژن را به سمت بالا کشیده و بخیه می‌زنند. ازآنجایی‌که این بخیه‌ها جذبی هستند پس از مدتی زمانی از بین می‌روند و نیاز است که عمل تنگ کردن واژن را به‌صورت دوره‌ای تکرار شود. از مزایای این روش آن است که نیازی به بیهوشی ندارد و پس از عمل فرد دچار خونریزی نمی‌شود و می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

4. درمان با استفاده از لیزر

استفاده از لیزر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی، بافت حرارت داده می‌شود که به دنبال آن جریان خون در واژن افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون به مرطوب شدن واژن کمک می‌کند که سبب تنگ شدن واژن می‌شود. از مزایای درمان با استفاده از لیزر آن است که آسیبی به واژن وارد نمی‌شود و درد چندانی ندارد. از طرفی فرد پس از انجام این عمل به استراحت نیاز ندارد و می‌تواند به فعالیت‌های روزمره ادامه دهد.

5. عمل تنگ کردن واژن با استفاده از تابش امواج رادیویی (RF)

در این روش که به بیهوشی نیاز ندارد، امواج رادیویی به بافت بدن تابانده می‌شود که خون‌رسانی را در آن ناحیه افزایش داده و با تحریک تولید کلاژن، سبب تقویت کشسانی واژن می‌شود.

نشانه‌هایی که باید پس از عمل تنگ کردن واژن جدی بگیرید

ازآنجایی‌که انجام هر عمل جراحی با عوارضی همراه است، پس از انجام جراحی واژن باید تحت مراقبت‌های پزشکی باشید تا در صورت بروز عوارض احتمالی، به‌سرعت با آن‌ها مقابله کنید. خونریزی، ترشحات بیش‌ازحد و بودار که می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد و درد از عارضه‌های عمل تنگ کردن واژن است. بنابراین لازم است به دقت شرایط جسمانی خود را کنترل و بررسی کنید.

اگر فرد تنگی نفس، تپش قلب، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ، تورم غیرطبیعی در کشاله ران و تب را تجربه کند که با مسکن‌ بهبود پیدا نکند و خونریزی غیرقابل‌کنترل باشد، باید به‌سرعت به پزشک مراجعه کند. از موادر دیگری که ممکن است بعد از انجام جراحی غیراستاندارد تجربه کنید مقاربت دردناک به دلیل تنگی بیش‌ازحد واژن است. این موضوع باعث ایجاد آسیب به اعصاب واژن می‌شود و لازم است برای درمان به متخصص باتجربه مراجعه کنید.

بهترین بیمارستان در تهران برای عمل تنگ کردن واژن کجاست؟

امروزه، عمل تنگ کردن واژن برای درمان مشکلاتی که به دنبال زایمان طبیعی، کهولت سن، فعالیت و ورزش سنگین و بیماری‌های اندام تناسلی ایجاد می‌شود، گسترش‌یافته است. این جراحی به مهارت زیادی نیاز دارد و حساسیت آن بسیار بالا است. به همین دلیل باید تحت نظر پزشکان متخصص و در بیمارستان مجهز انجام شود.

بیمارستان پاستورنو تهران با داشتن تجهیزات به‌روز و بهره‌مندی از پزشکان متخصص و باتجربه به بهترین گزینه برای انجام بسیاری از جراحی‌ها ازجمله عمل تنگ کردن واژن تبدیل شده است. کلینیک زیبایی زنان این بیمارستان بهترین و مجرب‌ترین جراحان و متخصصان زنان و زایمان را دور هم جمع کرده است تا خدمات باکیفیتی را به مراجعه‌کنندگان ارائه کند.

متخصصان این مرکز با بررسی شرایط بیمار از میان روش‌های مختلف، بهترین گزینه درمانی را پیشنهاد می‌دهند. کادر درمان بیمارستان پاستورنو در تهران به‌خوبی مراقبت‌های پس از عمل جراحی را انجام می­دهند تا احتمال بروز عوارضی مثل عفونت و خونریزی بسیار کاهش یابد. بنابراین برای انجام جراحی‌های تخصصی و حساس می‌توانید با حیال راحت به این بیمارستان مجهز مراجعه کنید.

اگر مطالب مطالعه شده برای شما مفید بود آن را برای دیگر عزیزانتان هم به اشتراک بگذارید 👇

Telegram
WhatsApp
LinkedIn
لوگوی بیمارستان پاستورنو تهران

بیمارستان پاستورنو

بیمارستان خصوصی پاستورنو تهران : باور به بهبودی با تزریق امید 

مطالب اخیر

گالری

برای مشاوره در رابط با عمل تنگ کردن واژن تماس بگیرید

021-88515258
4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها